reklama

Nový typ politika pre našu krajinu?

Nedávno mi moji vnuci, keď už tu bola taká šarapata s tými voľbami tých županov, či predsedov krajov sú, že o rok budú zase voľby nášho starostu a dedinských poslancov. Jeden z nich mi povedal: „Babka, a čo keby si aj ty kandidovala na poslankyňu v dedine. To tu ešte nebolo, ťahá ti na deväťdesiat, stačí že to dáme do novín a urobia ti kampaň, aj televízie za tebou prídu na dedinu, žiadnu kampaň nemusíš robiť. Ty s tvojím rozumom dáš všetkých dole. Pozbierame ti podpisy, aby si mohla kandidovať ako nezávislá poslankyňa v dedine. Ešte aj o dedine sa bude písať, že najstaršia kandidátka na Slovensku je práve od vás.“ No. Tak dobre som sa za posledného roka nezasmiala...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Keď tak bežali tie televízne diskusie, tak sa mi podarilo pozerať dve. Sliepky tie už spali, večer bol dlhý. Jedna diskusia bola z nášho kraja. Tam bolo menej kandidátov, tak sa nám mohli predstaviť. Asi, ako každého na Slovensku, okrem môjho kraja, ma zaujímali aj tí kandidáti v Bratislavskom kraji. Tých kandidátov tam bolo neúrekom. Dvaja v strede, taká dlhovlasá pani sa snažila hypnotizovať vedľa sediaceho neoholeného pána, čo je dobre živený. No, to boli tí favoriti, čo postúpili do druhého kola. Ale najviac ma zaujal ten čo sedel vpravo, prvý pri moderátoroch. Aj susedy mi povedali, že ten sa im páčil, lebo má široký rozhľad. Jediný z tých kandidátov, čo ma naozaj zaujal a skutočne hovoril k veci, o témach, na ktoré sa pýtali moderátori. Jediný si spomenul na Alexandra Dubčeka, jediný hovoril o reforme krajov, jediný ozrejmoval svoje konkrétne návrhy, ako riešiť v ich kraji situáciu v doprave, školstve a v domovoch sociálnych služieb. Páčilo sa mi, ako hovoril o tom, ako sa treba venovať situácii seniorov, teda nielen v ich kraji, ale na celom Slovensku. Rozumné myšlienky. A zaujal ma aj preto, že má príjemný hlas, razantné vystupovanie a vie trošku odľahčiť situáciu, ako s tou značkou STOP a so šípkou smerom doľava. No, jediný tam mal charizmu. Aj svojím zjavom bol taký iný, vyholená hlava, ako Mussolini, ale dnes je taká móda, keď už tým chlapom vypadajú vlasy. Pôsobil na mňa príjemne ľudsky, ako Alexander Dubček pred takmer polstoročím. Takého by si Slovensko zaslúžilo, to by raz mohol byť premiér o pár rokov. Ale to je môj názor. Hlas som mu dať nemohla, lebo v mojom kraji nekandidoval. A o kom hovorím? To si už každý musí zistiť sám.

Tereza Dunajová

Tereza Dunajová

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žijem so skúsenosťami zo štyroch rôznych štátnych zriadení a môžem porovnávať dnešné trendy. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu